Bild kavalkad!

God dag! :D

Idag tänket jag bjuda er på bilder från helgens midsommarfirande hemma hos mamma och pappa, vi hoppade inte groda runt någon midsommarstång eller söp oss halvt ihjäl utan vi valde ett lugnt och städat firande med utflykter runt högakusten och staden och bara njöt av sälskapet och det vackra vädret...

Fredag:
Vi bestämde oss för att ta en heldags utflykt runt högakusten området för att titta på den fina naturen och på järnvägsbygget.


Joel hittade på en rätt så big bandschaktare.

Ingången till en i raden av alla tunnlar som byggs för järnvägen. 

Såhär ser det ut hela vägen mellan Härnösand och Utansjö.


Högakusten bron, har sett och åkt på den en miljon gånger men den är lika mäktig varje gång.

Farbror Willes och fater Sylvis stuga men havsutsikt.

Lilla gäststugan.

Bryggan med segelbåten bara några meter nedanför stugan.

Annikki och Robbans små lurvbollar Vidar och Balder. :D

Hemma hos Annikki och robban i Björnån.

Norrfällsviken, hit kommer alltid massor av turister för att fira midsommaren.

En liten söt vik med många fina båthus, såhär ser det ut överallt längst kusten.

Lördag:
Även dena dagen gick i utflyktens tecken men nu valde vi att besöka havsvikarna runt Härnösand: Svartvik, Fälleviken, Solumshamn, Smitingen, Notsand m.fl. Vädret var kanon och vi hade en riktigt mysig dag!


Södra sundet.

Jag älskar verkligen havet så här kommer det några vackra havsbilder.



Vi hälsade på min faster Hanna och hennes Hans-Åke i stugan på Smitingen, här är pappa och Hans-Åke.

Världens sötaster och bästaste faster! :D

Souellen blev kär i Joel och han blev utsedd til förste kliare! :P

Nubbe nubbe...

Tjockis Sune och mager Sören... sötisar! :D

Dom har ju så otroligt5 gullig stuga, jag älskar lösningen med diskhoarna.. det är jätte mysigt att stå ute och diska på sommrarna!

Vi åkte vidare mot Notsand...

Vi stannade vid Lotsstugan och fotade lite..

och med tanke på hur kär jag är i havet så var jag inge sugen på att åka hemöver efter det här stoppet.

Jag vill aldrig att sommaren ska ta slut!!

Efter lite grillning på kvällssidan så bestämde vi oss för att göra en sista utflykt för att ta reda på vart crossbanan låg och hur den såg ut... vi passade även på att åka lite andra kringelkrokar innan det bar iväg hem igen för filmtittning! :D
 
Norabygdens crossbana.

Det var en riktigt fin bana med sand och natursten..

rätt så lång och bred var den oxå.

Jag tror det här kan vara en rätt så rolig bana, blir nog nått besök dit framöver! :D

Start rakan.


Omklädningsrum och kansli.

Duschar.

Söndag:
Dagen för hemfärd. Vi klev upp ganska så tidigt och åt lite frukost och packade. Henke kom över en sväng och vi fikade lite innan det var dax för avsked. Man tycker att man har så lång tid på sig att ses men en helg flyger verkligen iväg! Jag säger förlåt till alla som jag inte hann med att träffa under den här resan men är man uppe en gång i halvåret så är det omöjligt att hinna med allt... 

Lilla-Blå hade en skön helg.

Lillen hade oxå en riktigt mysig helg..

Bizzi var inte så värst imponerad över L-B och Lillen men hon kom fram och gosade ändå. :D


Jag avslutar med två fina sommarbilder över den stad som ligger mig varmast om hjärtat, mitt vackra Härnösnad!
 

På återseende! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, jag är gravid ;) Blir en bäbis i oktober! O du, dina bilder är underbara, jag vill också åka bort!! En annan jobbade ju bara midsommar =( Pusspuss

2009-06-22 @ 18:58:15
Postat av: Pia

av någon anledning ville inte mitt namn stå me på den första kommentaren.. =(

2009-06-22 @ 18:58:59
URL: http://ppiiaa.blogg.se/

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback