Måndag 21/12 Resan upp...

Tänkte att jag skulle skriva lite om hur julen uppe hos mor och far har varit... resan upp var inte direkt någon dans på rosor. Allt började med att tåget till sthlm, där jag skulle byta till sundsvalls tåget, var försenat sen blev det helt inställt.. fick ta tåget till enköping istället och byta till buss där och åka vidare till Uppsala och sedan hoppa på Sundsvallståget där. Det kanske inte låter så värst avancerat men med två katter och en blytung rullväska så kan jag lova er att det inte var någon drömsituation!

Väl på tåget som skulle ta mig hem till norrland så kunde vi äntligen slappna av lite, katterna myste ner sig i en utav väskorna och vägrade ligga i varsin... dom är ju bara för söta!! ;D

Mina små älsklingar! ♥



Fem minuter innan Hudiksvall plingade det i högtalaren och personalen bad sjukvårdskunnig personal ta sig till vagn 5 så snabbt som möjligt då någon fått nån form av anfall... min ''granne'' som tydligen var utbildad läkare om bara två veckor rusade dit och jag följde med som assistent. Medan jag ringde 112 och berättade hur det låg till lades tjejen i framsupa viloläge... det visade sig att hon hade epilepsi och ambulancen inväntades i Hudiksvall för att köra henne akut till Sundsvalls sjukhus... läget var stabilt. Väntan på ambulancen innebar 40 minuters försening, detta gjorde dock inte så värst mkt eftersom pappa satt fast i trafikkaoset som rådde i Sundsvall. Efter mycket om och men så anlände vi samtidigt till centralen. Resan hem från Sundsvall tog en och en halv timme istället för 30 minuter och äntligen var resan slut!!!

Mamma och pappas fina hus!


Mitt vackra norrland!!



Ute och spatserar i kylan... uah va kallt!!


Jag passade på att åka och hälsa på Henke (kusinen) direkt efter att jag anlänt till H-sand... men kan säga att jag hade ett pressat schema för att hinna hälsa på allt och alla, det är precis som vanligt när jag är hemma över julen. :D


Kommentarer

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback