Hjääääälp!! Jag är genom förkyld och ska jobba hela helgen!!

Kände mig inte helt 100 igår, tappade matlusten och kände mig risig. Så från en sekund till en annan så började det tok svida i halsen när jag svalde!! Aja tänkte väl att det säkert bara är tillfälligt, jag brukar sällan bli riktigt förkyld.. men nej då! Igår kväll hade jag feber så jag tog två alvedon och somnade efter många om och men. Tyvärr så blev inte sömnen långvarig, jag har vaknat ungefär en gång i halvtimmen med kännslan av att nån liten jävel sitter nere i halsen och raspar på mina älskade halsmandlar!!!

När joels klocka ringde och han begav sig till jobbet så var jag upp en snabbis och tröck i mig två nya alvedon och det kändes som om jag hade svalt två stycken handgranater som exploderat i halsen på mig. Efter en halvtimme så lyckades jag iaf somna och vaknade av att Lillen hade lagt sig som en liten boa runt mammas huvud... allt för att hjälpa mamma bota den fruktansvärda migränen.. tyvärr så har lixom masserande klor och kattspinn den rakt motsatta effekten men tanken var ju god. Jag flyttade vänligt men bestämt bort min lilla kille och han verkade ta det hela med ro. Jag lyckades somna om igen... denna gång vaknade jag av att Lilla-Blå gjorde ett tappert försök att masera bort mammas halsmandlar, och därmed det onda, genom att stå på bröstkorgen med bakbenen och trampa på halsen med frambenen. Detta hade ingen bra inverkan på den lilla raspande jäveln i min hals, det kändes som om han förutom raspen nu oxå använde sig av en vinkelslip så jag blev tvungen att avvisa oxå den behandlingen!! Söta och snälla som mina katter är så insåg dom nog att jag behövde få sova ifred och gick snällt och la sig i fotändan och äntligen fick jag sova någon timme i sträck!




Joel ska åka på appoteket när han slutar och köpa mucoangin så jag får prova om det funkar att dränka den lilla jäveln med... Själv tänker jag pendla mellan sängen och datorn idag och jag tänker inte lyfta ett finger här hemma för nu ska här kureras!!   


Kommentarer

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback