Prova-på-cross-kväll i Stråssa!

Hej igen!
Igår följde jag med Martin och Cissi till Storå för att prov köra Cissis cross för att se om det var nått för mig. Resan började bra, Cissi hade skrivit av vägbeskrivningen från Hitta.se och i början var det inge som hellst svårigheter att följa den. Men efter att ha åkt en jäkla massa småvägar via Köping och Kolsva till Skinnsberg och vidare därifrån utan att börja närma oss så började vi undra vart vi var på väg... Efter att ha kört helt galet och hamnat i Dalarnas län så började vi inse att vi nog kunde bajsa på Hitta.se's vägbeskrivning. Vi vände och började leta oss vidare på andra vägar samtidigt som vi inväntade mottagning på mobilerna för att kunna ringa till någon vänlig själ för guidning...

När vi kommit till Riddarhyttan fick vi tag på syrran och hon kunde iaf bekräfta att vi var på rätt väg... tillslut så kom vi fram till en skyllt där det stod Stråssa 12km så vi svängde av där och körde mot Stråssa, helt plötsligt var vi ute på en grusväg och vi började fundera var i hel*ete vi var nånstans. Efter en stund så stannade vi och frågade tre personer på häst och fick iaf veta att vi var i Stråssa och att det inte var långt alls därifrån till crossbanan. Äntligen!!!! Men vi fick snart se att det inte var så jäkla lätt att hitta som det lät på dom vi frågade... efter 10 minuters snurrande hit och dit så kom vi tillslut fram iaf... vi hade kört en rar sträcka på 17mil istället för 11, allt tack vare en skitbeskrivning från Hitta.se!! Vi fick byta om snabbt som fan eftersom bara en timme av körningen återstod. Cissi körde iväg på Martins 250 medan jag övade lite på svängar och teknink med Cissis 125:a på parkeringen med Martin som coach. Efter kanske 6 varv på parkeringen så var jag redo för banan, tyckte iaf Martin... :P  Ut på banan och till min stora förvåning så gick allt super smidigt... jag körde 6-7 varv och var mäkta imponerad över min starka insats som nybörjare!! Det var iaf super kul och nu blir det nog en Kawasaki 125:a för mig med... :D Cissi var riktigt duktig på martins hoj med och hon flög som bara den över platåerna!! Allt som allt så blev det en lyckad timme på banan och en betydligt snabbare hemresa som tog 1,5h ist för 2,5h! :D

Idag så är jag lite öm här och där i kroppen men inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. ;D Snart får jag besök av en kille som ska köpa vår gamla tv-bänk sen ska jag åka en sväng till Cissi och hjälpa henne färga håret... efter det ska vi åka och lasta av crossarna i garaget sen kanske vi ska åka och kolla på Lag-SM på Malmabanan, fullspäckat schema idag med... vem har tid att jobba??!! ;O

Kommentarer

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback