Juldagen!

Idag blev det till att kliva upp tidigt, Anders och Pia skulle åka vidare till Anders släkt i Dalarna vid 12-tiden men innan det så skulle vi klämma in en frukost/lunch hemma hos min farbror och faster med familj i Gussjö. Vi fick träffa vårt nyaste släkt tillskott och kusinbarn Douglas för första gången, en riktig liten solstråle som trots viss övertrötthet behöll lugnet och ett stort brett leende genom hela lunchen. Stoltast över tillskottet var förståss mamma Petra och pappa Jonas men farfar Benny kom inte långt efter, jag tror aldrig jag har sett han så stolt nån gång förr. :D En mycket stolt farmor och en lika stolt farbror tävlade även dom om att få gulla med lilla Dogge. Honken (Benny och Tiinas hund) och Smilla (Jonas och Petras hund) njöt av sällskapet och framförallt av varandra. Dagen till ära så fyllde ju Benny 48år också, en riktig familjefest var det!!

              
Från vänster: pappa Jonas & Douglas, mamma Petra & Douglas, bröderna Källström (min pappa och Benny, den stolta farfarn), farmor Tiina och Douglas, farbror Andreas & Douglas

   
Från vänster: Honken, Smilla

Efter besöket i Gussjö så åkte pappa och jag på farfars grav och tände ett juleljus... fint blev det men det var extremt mycket snö och graven var nästan helt översnöad. Efter gravbesöket så bar det av hem och efter en varm dusch för att återfå känsel i både tår och händer så blev det lite mys framför tv:n.
En helt väldigt lyckad juldag även den med sol och minusgrader, det finns verkligen inget som slår Norrland på vintern! Är även väldigt tacksam för att jag har en så fin och omtänksam släkt som sätter värde på att hålla ihop i vått och tort, det är få förunnat och det betyder så otroligt mycket. Julen är verkligen en familjehögtid därför tycker jag att man i dessa tider ska skänka en tanke extra till alla dom som inte har fått samma förutsättningar som oss, dom är oxå någons mamma, pappa, barn eller barnbarn...

Kommentarer

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback