Julafton!!

[07:43] Har precis vaknat, är totalt genom förkyld med halsont, rethosta, lätt feber och ledont men det är dock JULAFTON!! Jag är så barnsligt förtjust i julen och då kan inget så simpelt som en förkylning stoppa glädjen på självaste julafton! =)
Sovit gott har jag iaf och jag känner mig redo för att välkomna allt vad julen innebär så som grilgering av skinkan, världens godaste frukost framför tv:n, en oemotståndlig jul luch, ett och annat spel, Kalle anka, julklappsöppning och självklart gemenskapen! Pia och Anders kom upp igår kväll och eftersom jag hade skickat alla mina julklappar med dom för att slippa konka runt med dom på tåget så blev det en hel kväll med julklapps inslagning. Nu är allt klart för att bara umgås och njuta! Snöigt och kallt är det med så vad mer kan man önska sig på en julafton...
Nu blir det julfrukost med allt vad det innebär:

       
Från vänster: Jul gröten, frukost dukningen.



[11:47] Nu är frukosten äten och alla har duchat och gjort sig fina. Pia och Anders tittar på Ronja rövardotter och jag ska hjälpa pappa med en bordsdekoration efter det så blir det lite glögg och pepparkakor även frukt finns för den som vill ha. Lilla-Blå har siktat in sig på paketen under granen och det finns nog inte ett som inte har fått besök av en nyfiken nos då och då... Bizzi (mamma och pappas katt) är sur för att hon måste vara utomhus bara för att Anders är alergisk..  :D Alla kan inte få som dom vill...

           
Från vänster: Anders och Pia, Bizzi, Lilla-Blå, vår fina frukt korg



[13:20]
Det är så otroligt fint ute, en riktigt lyckad julafton med snö, sol och minusgrader.

              
Från vänster: Mamma och pappas hus, garaget, mitt vackra norrland :D

           



[17:52]
Julmiddagen är uppäten och alla är proppmätta och halvt i koma.. julklapparna är precis utdelade, Pia var tomte. :D Massa fina och användbara julklappar blev det. Jag fick bl.a. ett badlakan, pengar, presentkort på ginatricot, presentkort på Ikea, ljus, presentkort på håltagning i öronen, en duk, en kokbok, mössa och vantar. Den spännande uppgiften som återstår nu är hur i he*vete jag ska kunna få med mig allt på tåget, men det blir senare... Resten av eftermiddagen/kvällen planeras med lite film; Ett päron till farsa firar jul & Helan och halvan. Kvällen kommer alltså bjuda på en hel del skratt och dålig humor... med andra ord en helt vanlig jul kväll!

        
Lite bilder på Julmaten

           
Bilder från julklapps utdelningen, från vänster: Mamma, Pappa, Pia, Anders



Kommentarer
Postat av: Daniel

Hahahahaha!!!

Såg ju riktigt trevligt ut. :D

Jaha så det är så Anders ser ut, som inte kan göra en ostsås. :P :D

2008-12-24 @ 21:39:41
Postat av: Moa

Jo visst är det trevligt i Norrland! :P

Jo visst är det så han ser ut... :P

Han säger att han vet hur du ser ut med och att du tycker det är dyrt med tännstift... nu får ni lägga ner fighten :P hahaha!

2008-12-24 @ 21:43:07
Postat av: Daniel

Hahahahaha!!! :D

Ja du. Jag vet inte om den här fighten någonsin kommer att läggas ner. ;)

Den kommer att bli nästa världskrig. :P

Visst är det dyrt att köpa tändstift. Men det är bra mycket lättare att göra en ostsås som inte blir bränd. :P

2008-12-24 @ 23:49:49

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback