Fredag, Lördag, Söndag

Annandagen (Fredag) Lisa kom och hälsade på mig hemma hos mamma och pappa, det blev pepparkaks och lussebulls fika och en massa prat om minnen med mera... alltid skönt att få skratta lite och med Lisa är det en självklarhet! :D Efter det kom Annikki och Robban med sina El Fluffos på besök, det blev ännu mer fika och sedan blev det en repris på julmaten. Pappa och robban satt och pratade en massa data-skit som partition och fildelnig och andra konstiga ord som inte en vettig människa förstår sig på. Mamma, Annikki och jag valde en lite lättare diskussion om skillnaden mellan Stockholmare, Västeråsare och Norrlänningar... utan att halvt ha slagit ihjäl varandra sa vi hej då till Robban som begav sig hemåt med El fluff ett och två. Annikki och jag fortsatte diskussionerna i sängen (ja vi delade säng ;) ) Även fast vi skulle upp halv sex på lördags morgonen för att göra oss iordning inför Västerås resan så somnade vi inte förrän halv två...

        
  

Från Vänster: Lisa, Balder (aka El Fluff 1), Robban, Vidar (aka El fluff 2), Annikki  


Lördag halv sex... mer än döda klev vi upp och duschade (inte tillsammans ;) ) sen tvingade vi i oss lite frukost (eller frulle på Annikkis språk) och packade det sista inklusive en motvillig Lilla-Blå. Till Sundsvalls station begav det sig i mamma och pappas bil... trött ett och två, dvs Annikki och jag, var väl kanske inte på det mest pratglada hummör men det gick över allt eftersom klockan började närma sig en normal och anständig tid. :D Efter ett tårdrypande farväl (eller kanske inte så tårdrypande men ni fattar) så var vi äntligen på ombord på den farkost som skulle ta oss ända hem till Västerås i ilfart... dvs farkosten bestod av ett tåg och ilfart var väl att ta i!! Det blev en väntetid i Uppsala på en och en halv timme, men med min trogna vapendragare och partner in crime Annikki (aka Ännarkki 99) så slog vi väl ihjäl den tiden som ingenting. Den mest dramatiska händelsen under färden var väl när vi två plus Lilla-Blå och en packning för ett helt kompani tröck in oss på en femkronors toalett byggd för pyggméer, med tanke på det icke allt för tilltagna utrymmet (det var så in i helvete trångt) fick Lilla-Blå nästan sätta livet till i ett fall på en halvmeter ner i golvet från Annikkis jätte resväska (som för övrigt var största orsaken till platsbristen). Allt gick dock bra, inga men för livet! :D
  

Lilla-Blå efter fallet. 

När vi väl kom på tåget från uppsala till Sala gick tiden ganska fort och från Sala gick det ännu snabbare. Väl framme i Västerås tog vi en Taxi (eller Bulle på Annikkis språk). Väl hemma vid porten så insåg Annikki att jag faktiskt råkar bo på tredie våningen och att hennes verra (väska/resväska på vanligt folkspråk) vägde ett smärre ton, kan bero på alla mina julklappar som jag bad henne ta i sin väska... :D Efter ett pustande och stånkande till första avsatsen så blev det till att vila sedan togs det nya tag för att forsera nästa avsats och så höll det på tills vi Äntligen hade tagit oss ända upp... Ingen var så lycklig som Lilla-Blå över att vara hemma igen. 

            
Från Vänster: Annikki, Jag, Lilla-Blå, Annikki och Jag

Lite godis och annat gott samt en hyrfilm inhandlades på Hemköp, hemåt det bar för att titta på Turtles (filmen vi hyrde) och svulla i godis. Men först slängde vi i lite ny färg i Annikkis hår. Efter ca en timme in i filmen kunde knappt jag och Annikki hålla ögonen öppna (oklart om det var pga filmen eller den långa resan och tidiga morgonen) klockan var då halv tio och vi sa godnatt. 


Söndag halv nio klev vi upp och började piffa och fixa till oss för en dag på Nisses, H&M och hemma hos Pia. Det blev en hel del hårfönande och hår plattande innan vi ens hade kommit halvvägs. Jag topperade en riktigt snygg frisyr på Annikki och en inte lika snygg på mig. Eftersom vi är tjejer så blev det juh en hel del klagande på hår och kläder som inte blev tillräckligt bra eller som inte satt någe vidare (vi bjuder på det), Joel var väl måttligt road av allt tjat och gnäll men han tog det som en man och härdade ut utan synliga men. Väl färdiga med hår och kläder så begav det sig ut till Erikslund för lite shopping på Nisses.. ca en timme senare hade Annikki fyndat ett par kanon snygga leggings och iväg det bar till Hälla och H&M... en halvtimme senare hade Annikki gjort ytterligare ett fynd, en riktigt snygg grå kofta blev den lyckliga vinnaren som fick följa med hem. Eftersom Pia hade bjudit över oss på fika i mån av tid så blev nästa mål för dagen en vända hem till henne och Anders för lite te, mineralvatten och banan. Efter besöket hos Pia och Anders åkte vi och köpte en tunnbrödrulle på Giddegrillen sen åkte vi hem och softade.


Vackrare barn har väl skådats men det bjuder jag på ;)
 
Halv sex åkte vi ut igen för att lämna tillbaka hyrfilmen och sedan vidare till Ica Maxi för att inhandla den dagliga ransonen av så kallat slisk. Efter att ha plågat alla kunderna på Maxi med vår närvaro i ungefär en timme (man måste juh kolla på allt) så var det äntligen dax att åka hem en sista gång för dagen och byta om till Pyamas och mysa ner i soffan framför Erik och Mackans Snygga och smärta, fan va vi garva alla tre! Joel gav upp vid halv tio och gick å la sig men Annikki och jag härdade ut ända till klockan två sittandes framför datorn, jag menar några måste juh ta sitt ansvar och berätta för världen hur en helt vanlig vardag i två helt vanliga tjejers liv ser ut..



Kommentarer

Kommentera gärna mitt inlägg! ♥:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Vad har du för adress till din blogg?

Skriv var du har på hjärtat:

Trackback